La șase luni de la lansare, Telefonul Vârstnicului, prima linie telefonică gratuită de informare și asistență dedicată persoanelor cu vârste de peste 65 de ani, a înregistrat peste 2.700 de apeluri. Au sunat oameni proveniți din toate regiunile țării pentru a fi consiliați sau pentru a primi sprijin practic și emoțional. Cele mai multe apeluri provin din zona Munteniei și a municipiului București (475 de apelanți), urmează zona Moldovei (184 de apelanți), a Transilvaniei (148 apelanți) şi a Olteniei (69 apelanți). Cel mai mare număr de apelanţi sunt din municipiul București (285 de apelanți), urmaţi de cei din județul Prahova (72 de apelanți), Galați (39), Iași (38), Constanța (33), Brașov (31) și Timiș (30). Dintre cei care au apelat Telefonul Vârstnicului în ultimele 6 luni, peste 55% trăiesc singuri, aproximativ 15% locuiesc cu un partener de viață, iar aproape 10% se află în instituții de asistență socială, în regim rezidențial pentru persoane vârstnice. Telefonul Vârstnicului este o linie telefonică gratuită și confidențială, care răspunde nevoilor tuturor vârstnicilor din România.

LA NUMĂRUL DE TELEFON 0800 460 001, PERSOANELE VÂRSTNICE PRIMESC SFATURI ȘI INFORMAŢII DE LA OPERATORII SPECIALIZAȚI ÎN ASISTENȚĂ SOCIALĂ AI FUNDAȚIEI „PRINCIPESA MARGARETA A ROMÂNIEI“.

Această linie telefonică, lansată în septembrie 2015, este disponibilă de luni până vineri, între orele 8.00 și 20.00. Linia poate fi accesată și de către cei care doresc să semnaleze un abuz sau o situație dificilă a unui bătrân. Dincolo de caracterul său informativ, Telefonul Vârstnicului reprezintă și o metodă de sprijin emoțional și alinare a singurătății. Conform unui studiu național realizat la finalul anului 2015 de GfK, pentru Fundația „Principesa Margareta a României“, unul din doi vârstnici din România este afectat de singurătate într-o anumită măsură. Pentru seniorii singuri, Telefonul Vârstnicului pune la dispoziție serviciul de reapelare regulată, de care beneficiază până acum 145 de persoane.

infografic-final-patrat-01